System binarny oraz dziesiętny – gra dla uczniów


Na lekcjach informatyki w klasie 7, gdy przerabiamy systemy liczbowe uczniowie szybko tracą uwagę.
Z moją grą odwracamy ten schemat.
Uczniowie wchodzą w rolę załogi okrętu podwodnego i działają, zamiast wykonywać suche obliczenia na kartce.
Rozumienie przychodzi przez działanie, nie przez ciągły wykład.

Co działa w praktyce?
Gra prowadzi przez 2 kierunki przeliczania: binarny -> dziesiętny i odwrotnie.
Szybka informacja zwrotna daje natychmiastowe poczucie postępu.
Błędy nie bolą, bo są elementem gry.
Uczniowie wciągają się w rozgrywkę i tracą poczucie czasu.
To właśnie immersja.

Jak wdrożyć w klasie?
Krótko wytłumacz jak przeliczać.
Uruchom grę na tablicy i pokaż jeden przykład.
Uczniowie zaczynają rozgrywkę, a Ty możesz krążyć po sali udzielając wsparcia tam gdzie jest ono potrzebne.

Dlaczego to ma znaczenie?
Immersja buduje koncentrację i odwagę do prób.
Nauczyciel zyskuje czas na indywidualne wsparcie zamiast tłumaczyć w kółko.

Chcesz spróbować na swojej lekcji informatyki?
A może chcesz pomóc swojemu dziecku w zrozumieniu tego tematu?
Zagrajcie w moją grę!